Service

Selvbetjening

Skab dig et hurtigt overblik

Du har  altid nem adgang til at tjekke din daglige økonomi – uanset om du foretrækker mobilbank eller netbank.

Her kan du blive klogere på de muligheder, du har med både mobilbank og netbank og med et betalingskort.

Mobilbank og netbank

Mobilbank

Du har mange muligheder med din mobilbank:

  • Du kan logge på mobilbank med dit fingeraftryk og FaceID.
  • Du kan skrive beskeder med din rådgiver.
  • Du kan spærre dit kort, hvis det bliver stjålet - eller hvis du mister det under en våd aften i byen. 
  • Du kan se en oversigt over vores afdelinger - er du fx flyttet fra din hjemby i forbindelse med studiestart, kan du få en rådgiver i en afdeling tættere på dig. 
  • Du kan overføre penge mellem konti med en drag-and-drop funktion.
  • Du kan overføre penge til andre konti og giro-indbetalinger uden brug af NemID - du indtaster blot en sms-kode. 
  • Du kan se dine betalingsaftaler - hvornår kommer fx næste regning fra a-kassen?
  • Du kan sætte automatisk saldoopfyldning til; din saldo vil automatisk trække penge fra en anden saldo, hvis den går i minus - på den måde undgår du et overtræk, og dermed at betale høje renter for røde tal på kontoen. 
  • Du kan se dit forbrugsoverblik, og blive klog på, hvor stor en del af dine udgifter går på mad, og hvor mange på tøj? 
  • Du har overblik over dine investeringer, du kan handle med værdipapirer og du kan se markedsoversigt samt kursværdi og papiroplysninger på dine depoter.
Netbank

Din netbank indeholder forskellige muligheder: 

  • Du kan se saldi, bevægelser, fremtidige og afviste betalinger samt tilknyttede kort på alle dine konti. 
    Det er også her, du kan oprette dit eget budget i vores enkle Let budget eller i Dynamisk budget, hvor du har flere muligheder.
  • Du kan overføre penge og betale regninger - også til udlandet. 
    Du kan oprette, ændre og slette faste kreditorer i dit eget kreditor register.
  • Du kan se, oprette, ændre eller slette faste overførsler og betalingsserviceaftaler. 
    Du kan se din månedlige BS-oversigt samt se og tilmelde funktioner i netbank under Kundeaftale. 
    Du kan også oprette Beskedservice, så du kan få en sms eller mail ved forskellige hændelser.
  • Du kan se kursværdien og bevægelserne på dine depoter. 
    Du kan købe og sælge værdipapirer og se kurser i realtid samt følge markedet under Markedsoversigt.
  • Du kan se dine digitale aftaler samt modtage aftaler til underskrift. 
    Du kan kommunikere sikkert med din rådgiver og skal du bestille udenlandsk valuta til ferien, kan du også gøre det her.
  • Du kan se og ændre dine konto-, aftale-, betalingsindstillinger og brugeroplysninger samt se din brugerlog.
  • Du kan linke til dine pensions- og forsikringsordninger i PensionsInfo, dine lån hos Totalkredit samt dine dokumenter i e-Boks.
Automatisk saldoopfyldning
Med automatisk saldoopfyldning kan du indstille din netbank til at hæve fra en konto og overføre til en anden, så du undgår overtræk. 
Beskedservice

Med Beskedservice kan du få en sms eller email fra Jutlander Bank med saldoen på din konto eller meddelelse om ind- og udbetalinger.

Du kan få en besked om: 

  • Saldo med fast frekvens: Få saldoen med de sidste bevægelser en fast dag hver uge, hver måned eller selvvalgt dato i måneden.
  • Saldo over: Få besked når saldoen kommer over den grænse, som du har bestemt.
  • Saldo under: Få besked når saldoen kommer under den grænse, som du har bestemt.
  • Udbetaling større end: Få besked om udbetalinger der er større end det beløb, som du har bestemt.
  • Indbetaling større end: Få besked om indbetalinger, f.eks. løn der er større end det beløb, som du har bestemt.
  • Elektronisk indbetalingskort - e-Kort: Få besked når der er et e-Kort i din NetBank.
  • Beskeder fra Jutlander Bank: Få en SMS eller e-mail når din rådgiver sender dig en besked.
  • Ikke gennemført betaling: Få besked når en betaling ikke er gennemført.

Du tilmelder Beskedservice i din NetBank eller ved, at kontakte din rådgiver.

Få hjælp
Få hjælp til netbank, mobilbank, My Wallet, Google Pay og Apple Pay. 

Ring til 44 70 23 28 eller send en mail til vores hotline her

Vores support har åben: 

Mandag til fredag klokken 08:00 til 22:00 

Lørdag og søndag/helligdage klokken 11:00 til 20:00. 

Betalingskort

Hvilket kort skal jeg vælge?

Der findes flere forskellige betalingskort, som har hver deres fordele.

Visa/Dankort

Med et Visa/Dankort kan du hæve i automater og betale i butikker i hele verden. Det giver dig stor frihed, når du er ude at rejse. Hvis du betaler på beløbet, skal du ikke betale vekselgebyr.

Når du rejser, skal du være opmærksom på:

  • Du kan højst hæve valuta, der svarer til 2.000 kroner hver dag i banker og automater.
    I visse tilfælde kan lokale regler begrænse hævebeløbet. 
  • I løbet af 30 dage kan du højst bruge 25.000 kroner, når du betaler i butikker og hæver kontant. 
    Det kan være en god ide at have et ekstra betalingskort med, når du er ude at rejse. 
    Der står Debet på de nye Visa/Dankort, hvilket kan gøre det besværligt at betale med kort, når du fx skal leje en bil i udlandet. Her er det en fordel at have et MasterCard med på ferien. 
MasterCard Debit 

Med masterCard Debit kan du danne dig et overblik. 

MasterCard Debit har saldokontrol, som sikrer, at du ikke kan bruge mere, end der står på kontoen, og derfor undgår du overtræk. 

Kortet kan bruges i alle danske og udenlandske pengeautomater, og i mange danske og udenlandske forretninger. 

MasterCard Standard 

Mastercard Standard er et kreditkort, som giver frihed på rejsen, og er et godt supplement til dit Visa/Dankort.

MasterCard Guld

MasterCard Guld giver dig tryghed på rejsen og frihed til at handle - uanset hvor du vil og hvad du vil.

Til Mastercard Guld er der tilknyttet en rejseforsikring, og du er derfor altid sikret hjælp på rejsen, hvis uheldet er ude. 

Du kan bruge dit MasterCard i hele verden og samtidig får du op til 42 dages rentefri kredit på alle køb - både i Danmark og i udlandet.

Tag en snak med din rådgiver om, hvilke kort, der passer bedst til din økonomiske adfærd. 

Digitaliser dit kort

Vi tilbyder forskellige digitale løsninger, hvor du kan betale uden brug af fysisk hævekort: 

ApplePay, GooglePay og GarminPay

Som kunde i Jutlander Bank kan du betale trådløst med Apple Pay, GooglePay og GarminPay. 

Det kræver blot, at du er kunde i Jutlander Bank og enten har et Visa Dankort, Mastercard Debit eller Mastercard Kredit, som du kobler på dit device. 

MobilePay 

Med MobilePay har du forskellige muligheder: 

Design dit eget kort

Du kan designe dit eget kort lige her

Du uploader dit eget billede eller vælger et standardbillede i programmet.
Der er mange regler for, hvilket slags design, du må vælge - billedet må ikke indeholde fx logoer eller fotos, som andre har ophavsret til. 
Det er vigtigt, at du læser reglerne for design af kort, så billedet ikke bliver afvist. 

Du får automatisk en ny PIN-kode til det nye kort, hvis du ikke er tilmeldt fælles PIN-kode. 
Er du tilmeldt fælles PIN-kode, får det nye kort din nuværende PIN-kode. 
Ønsker du fælles PIN-kode, så du får samme PIN-kode til alle dine kort, kontakter du bare din rådgiver. 

Du vil modtage det nye kort inden for to uger. 

Spær dit kort

Er kortet tabt tabt eller stjålet, eller har du blot mistanke om, at nogen har opsnappet din kode, skal du spærre dit kort. 

Du kan hurtigt og nemt spærre dit betalingskort inde i din mobilbank. 

Gå ind i overblik. Under konti finder du kortoversigt. Her trykker du på det kort, du vil spærre, og du får mulighed for at vælge "Spær kort". 

Hvis du ikke kan finde "spær kort" i din mobilbank, kan du ringe og spærre dit kort. 

Spærring af Dankort og Visa/Dankort

44 89 29 29

Spærring af MasterCard eller MasterCard Debit

44 89 27 50

Kortindsigelse - meld en fejlbetaling

I en række tilfælde kan vi hjælpe dig med at tilbageføre en betaling, du ikke mener er korrekt.

Det kan være en betaling, du ikke kender til, et beløb, du ikke kan godkende, eller et beløb, der er trukket flere gange. Det kan også være, at du ikke har modtaget den vare eller service, du har købt.

Er det tilfældet, kan du gøre indsigelse mod betalingen.

Kontakt først forretningen

Inden du sender en indsigelse mod en betaling, som du selv har deltaget i, skal du kontakte forretningen for at se, om I sammen kan finde en løsning.
Hvis I ikke kan finde en løsning, skal du kontakte os hurtigst muligt.

Tidsfrister

Du skal være opmærksom på, at indsigelsen skal ske hurtigst mulig efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes. Jo før du kontakter os, jo større er chancerne for, at vi kan hjælpe dig med at få dine penge retur.

  • Ved indsigelse på betalinger, hvor du selv har medvirket / godkendt købet, er tidsfristen 8 uger efter transaktionen er trukket på din konto.

  • Ved indsigelse på betalinger, hvor du ikke selv har medvirket / godkendt købet er tidsfristen 13 måneder efter transaktionen er trukket på din konto.

Bemærk

Det koster et ekspeditionsgebyr, hvis der indsendes en uberettiget indsigelse.

Lav din kortindsigelse her

Kontakt os om kortindsigelser ved at ringe på 96 57 79 06 eller sende en mail.

Kontakt os

Vi er tilgængelige døgnet rundt