Service

Kortindsigelse

Når du oplever en ukorrekt betaling

I en række tilfælde kan vi hjælpe dig med at tilbageføre en betaling, du ikke mener er korrekt.

Det kan være en betaling, du ikke kender til, et beløb, du ikke kan godkende, eller et beløb, der er trukket flere gange. Det kan også være, at du ikke har modtaget den vare eller service, du har købt.

Er det tilfældet, kan du gøre indsigelse mod betalingen.

Kontakt først forretningen

Inden du sender en indsigelse mod en betaling, som du selv har deltaget i, skal du kontakte forretningen for at se, om I sammen kan finde en løsning.
Hvis I ikke kan finde en løsning, skal du kontakte os hurtigst muligt.

Tidsfrister

Du skal være opmærksom på, at indsigelsen skal ske hurtigst mulig efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes. Jo før du kontakter os, jo større er chancerne for, at vi kan hjælpe dig med at få dine penge retur.

  • Ved indsigelse på betalinger, hvor du selv har medvirket / godkendt købet, er tidsfristen 8 uger efter transaktionen er trukket på din konto.

  • Ved indsigelse på betalinger, hvor du ikke selv har medvirket / godkendt købet er tidsfristen 13 måneder efter transaktionen er trukket på din konto.

Bemærk

Det koster et ekspeditionsgebyr, hvis der indsendes en uberettiget indsigelse (se vores prisliste her). 

Lav din indsigelse her

Jeg har opsagt mit abonnement og er alligevel blevet trukket efterfølgende

Du skal bruge denne formular, hvis forretningen - efter at du har opsagt abonnementet - fortsat hæver penge på dit kort.

Du kan ikke gøre indsigelse mod beløb, der ligger forud for din opsigelse, ligesom opsigelsen skal være foretaget efter de vilkår, der gælder for abonementet.

Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, før du laver indsigelsen.

Udfyld indsigelsesformular her

Jeg har ikke modtaget den lovede refusion, eller jeg har annulleret/returneret købet

Du skal bruge denne formular, hvis forretningen - efter at du har annulleret købet - ikke har refunderet dig.

Det kan fx være efter, at du har benyttet dig af din 14 dages fortrydelsesret.

Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, før du laver indsigelsen. 

Udfyld indsigelsesformular her

Fejl i udbetaling i pengeautomat

Du skal bruge denne formular, hvis du har modtaget et andet beløb end accepteret i pengeautomat. 

Udfyld indsigelsesformular her

Jeg har købt modtaget vare/service, som ikke var som beskrevet eller var defekt

Du skal bruge denne formular, hvis du har modtaget en vare eller service, der var forkert eller defekt.

Overfor forretningen skal du have bedt om en udbedring af leverancen, og insigelsen kan først laves, hvis forretningen fortsat ikke har opfyldt sine forpligtelser efter gældende lovgivning.

Du skal kunne dokumentere købet og udfaldet af kontakten med forretningen herunder eventuel refundering af varen. 

Udfyld indsigelsesformular her 

Beløbet er ikke det samme, som jeg accepterede i forbindelse med mit køb

Du skal bruge denne formular, hvis der er afregnet et andet beløb end accepteret ved købet.

Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, før du laver indsigelsen.

Udfyld indsigelsesformular her

Valutaen er ikke den samme, som jeg accepterede i forbindelse med mit køb

Du skal bruge denne formular, hvis der er afregnet i anden valuta end aftalt med forretningen. 

Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, før du laver indsigelsen.

Udfyld indsigelsesformular her

Jeg har betalt for dette køb på en anden måde

Du skal bruge denne formular, hvis du også har betalt forretningen fx. kontant eller med et andet kort.

Du kan først gøre indsigelse efter den forventede leveringsdato, og du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, før du laver indsigelsen.

Udfyld indsigelsesformular her 

Jeg har tidligere handlet med forretningen (billeje, fly/skib, hotel m.v.), men ikke godkendt denne transaktion

Du skal bruge denne formular, hvis der trækkes yderligere på dit kort uden forudgående aftale. 

Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, før du laver indsigelsen. 

Udfyld indsigelsesformular her

Jeg har hverken deltaget i eller godkendt denne transaktion

Du skal bruge denne formular, hvis du ikke kender til, ikke kan godkende eller ikke selv har deltaget i betalingerne

- dvs. når en anden end du selv har foretaget købet, eller hvis du hverken har deltaget i eller godkendt transaktionen, fx. fordi kortet er tabt eller stjålet.

Du skal spærre dit kort straks, du opdager transaktionerne, og din indsigelse skal herefter foretaget hurtigst muligt.

Den absolutte frist for at gøre indsigelser i disse situationer er 13 måneder efter transaktionen er trukket på din konto.

Udfyld indsigelsesformular her

Jeg har købt en vare/ydelse, som ikke er modtaget/leveret

Du skal bruge denne formular, hvis du har købt en vare/ydelse, men ikke har modtaget eller fået den leveret - og beløbet er hævet.

Du kan først gøre indsigelse efter den forventede leveringsdato, og du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, før du laver indsigelsen.

Udfyld indsigelsesformular her 

Hvis du ikke kan udfylde formularen eller du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os om kortindsigelse. 

Ring på 9657 7906 eller send en mail til kortindsigelse@jutlander.dk

Kontakt os

Vi er tilgængelige døgnet rundt