Service

Betalingskort

Hvilket kort skal jeg vælge?

Der findes flere forskellige betalingskort, som har hver deres fordele. Herunder har vi lavet en lille guide til valg af betalingskort.

Hvis du har spørgsmål, så kontakt din personlige rådgiver.

Husk: Det tager cirka 14 dage at få et nyt kort. 

Betalingskort

Hvilket kort skal jeg vælge?

Der findes flere forskellige betalingskort, som har hver deres fordele.

Visa/Dankort

Med et Visa/Dankort kan du hæve i automater og betale i butikker i hele verden. Det giver dig stor frihed, når du er ude at rejse. Hvis du betaler på beløbet, skal du ikke betale vekselgebyr.

Når du rejser, skal du være opmærksom på:

  • Du kan højst hæve valuta, der svarer til 2.000 kroner hver dag i banker og automater.
    I visse tilfælde kan lokale regler begrænse hævebeløbet. 
  • I løbet af 30 dage kan du højst bruge for et beløb svarende til 25.000 kroner i alt, når du betaler i udenlandske butikker og webshops, eller hæver i udenlandske pengeautomater. 
    Det kan være en god ide at have et ekstra betalingskort med, når du er ude at rejse. 
    Der står Debet på de nye Visa/Dankort, hvilket kan gøre det besværligt at betale med kort, når du fx skal leje en bil i udlandet. Her er det en fordel at have et Mastercard med på ferien. 
Mastercard Debit 

Med Mastercard Debit kan du få et kort, der kan bruges i hele verden. 

Mastercard Debit har saldokontrol, som sikrer, at du ikke kan bruge mere, end der står på kontoen, og derfor undgår du overtræk. 

Kortet kan bruges i alle danske og udenlandske pengeautomater, og i mange danske og udenlandske forretninger. 

Mastercard Standard 

Mastercard Standard er et kreditkort, som giver frihed på rejsen, og er et godt supplement til dit Visa/Dankort.

Mastercard Guld

Mastercard Guld giver dig tryghed på rejsen og frihed til at handle - uanset hvor du vil og hvad du vil.

Til Mastercard Guld er der tilknyttet en rejseforsikring, og du er derfor altid sikret hjælp på rejsen, hvis uheldet er ude. 

Du kan bruge dit Mastercard i hele verden og samtidig får du op til 42 dages rentefri kredit på alle køb - både i Danmark og i udlandet.

Tag en snak med din rådgiver om, hvilke kort, der passer bedst til din økonomiske adfærd. 

Mastercard Platinum

Med Mastercard Platinum får du et eksklusivt kort med ekstra fordele som eksempelvis højere forbrugsmaksimum, dækning af erstatningsdøgn og loungeadgang.

Design dit eget kort

Du kan designe dit eget kort lige her

Du uploader dit eget billede eller vælger et standardbillede i programmet.
Der er mange regler for, hvilket slags design, du må vælge - billedet må ikke indeholde fx logoer eller fotos, som andre har ophavsret til. 
Det er vigtigt, at du læser reglerne for design af kort, så billedet ikke bliver afvist. 

Du får automatisk en ny PIN-kode til det nye kort, hvis du ikke er tilmeldt fælles PIN-kode. 
Er du tilmeldt fælles PIN-kode, får det nye kort din nuværende PIN-kode. 
Ønsker du fælles PIN-kode, så du får samme PIN-kode til alle dine kort, kontakter du bare din rådgiver. 

Du vil modtage det nye kort inden for to uger. 

Spær dit kort

Spærring af Dankort og Visa/Dankort

44 89 29 29

Spærring af MasterCard eller MasterCard Debit

44 89 27 50

Kortindsigelse - meld en fejlbetaling

I en række tilfælde kan vi hjælpe dig med at tilbageføre en betaling, du ikke mener er korrekt.

Det kan være en betaling, du ikke kender til, et beløb, du ikke kan godkende, eller et beløb, der er trukket flere gange. Det kan også være, at du ikke har modtaget den vare eller service, du har købt.

Er det tilfældet, kan du gøre indsigelse mod betalingen.

Kontakt først forretningen

Inden du sender en indsigelse mod en betaling, som du selv har deltaget i, skal du kontakte forretningen for at se, om I sammen kan finde en løsning.
Hvis I ikke kan finde en løsning, skal du kontakte os hurtigst muligt.

Tidsfrister

Du skal være opmærksom på, at indsigelsen skal ske hurtigst mulig efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes. Jo før du kontakter os, jo større er chancerne for, at vi kan hjælpe dig med at få dine penge retur.

  • Ved indsigelse på betalinger, hvor du selv har medvirket / godkendt købet, er tidsfristen 8 uger efter transaktionen er trukket på din konto.

  • Ved indsigelse på betalinger, hvor du ikke selv har medvirket / godkendt købet er tidsfristen 13 måneder efter transaktionen er trukket på din konto.

Bemærk

Det koster et ekspeditionsgebyr, hvis der indsendes en uberettiget indsigelse.

Lav din kortindsigelse her

Kontakt os om kortindsigelser ved at ringe på 96 57 79 06 eller sende en mail.

Kontakt os

Vi er tilgængelige døgnet rundt